Dersin Adı | Grafik Tasarım Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VCD 301 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Teori bazlı bu ders, görsel iletişim tasarımı öğrencilerini yaklaşık 150 senelik grafik tarihi üretimiyle tanıştırır. Günümüzden (21. Yy) başlayıp geç 18. yy’a geri giderken, öğrencilerın grafik tasarımcıların değişen önceliklere olan farkındalıkları artar. Bu farkındalık; belli profesyonel kaygıların ne zaman ve neden eklendiği, neden diğerlerinin unutulduğu, yeniden-icat edildiği ve yeniden-ortaya çıkmasını kapsar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersler, Batı ve Batı-olmayan kavramları içeren tartışmaları, grafik tasarım uygulamalarındaki çalışmaları (ticari: reklamsal, kitaplar, gergiler, kitapçık ve broşürler vs. Ticari olmayanlar: kamu hizmeti formları, biletler, fişler, makbuzlar ve güncel multimedya ve web tasarımları vs. Gibi) ile birlikte menifestoları ve tarihi dökümanları da içerir. Buradaki amaç: A. Grafik tasarım hareketlerini, stillerini, “okulları”nın gelişiminin 20 yüzyıl boyunca araştırılması. B. Önemli olarak görülen grafik tasarımı etkileyen ve onunla kesişen teknolojik durumları ve tarihsel (politik, sosyal, kültürel) noktaların tartışılması. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Grafik tasarım tarihine giriş, ders gerekliliklerine giriş | |
2 | 20'nci yüzyıl öncesi etkiler: Invention of Writing • Asian contribution • Alphabets • Illuminated Manuscripts • Renaissance and Origins of European • Typography | Stephen J. Eskilson, Graphic Design A New History • Philip B. Meggs, A History of Graphic Design • Richard Hollis, Graphic Design A Concise History • Alain Weill, Grafik Tasarim • Richard Poulin, Graphic Design and Architecture: A Guide to Type, Image, Symbol, and Visual Storytelling in the Modern World |
3 | 20'nci yüzyıl öncesi etkiler: Industrial Revolution • Victorian Era • Development of Print • Arts&Crafts and Its Heritage | Stephen J. Eskilson, Graphic Design A New History • Philip B. Meggs, A History of Graphic Design • Richard Hollis, Graphic Design A Concise History • Alain Weill, Grafik Tasarim • Richard Poulin, Graphic Design and Architecture: A Guide to Type, Image, Symbol, and Visual Storytelling in the Modern World |
4 | Japanese Impact: Ukiyo-e • Art Nouveau • Glasgow School • Viennese Secession • Jugendstil • The New Objectivity | Stephen J. Eskilson, Graphic Design A New History • Philip B. Meggs, A History of Graphic Design • Richard Hollis, Graphic Design A Concise History • Alain Weill, Grafik Tasarim • Richard Poulin, Graphic Design and Architecture: A Guide to Type, Image, Symbol, and Visual Storytelling in the Modern World |
5 | Modern çağ; tasarım ve teknoloji birliği; kurumsal kimlik görselleştirme • Sınıf içi tartışma: Avantgarde & Kitsch, 1939 (Clement Greenberg), Work of Art in the Age of Mechanical Representation, 1935 (Walter Benjamin) | Walter Benjamin, Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction • Clement Greenberg, Avant-garde and Kitsch |
6 | VCD Workshop (24 Nisan) | |
7 | Modern sanatın etkisi: Impressionism • Fauvism • Expressionism • Sachplakat | Stephen J. Eskilson, Graphic Design A New History • Philip B. Meggs, A History of Graphic Design • Richard Hollis, Graphic Design A Concise History • Alain Weill, Grafik Tasarim • Richard Poulin, Graphic Design and Architecture: A Guide to Type, Image, Symbol, and Visual Storytelling in the Modern World |
8 | Modern sanatın etkisi: Cubism • Futurism • Surrealism • Dada | Stephen J. Eskilson, Graphic Design A New History • Philip B. Meggs, A History of Graphic Design • Richard Hollis, Graphic Design A Concise History • Alain Weill, Grafik Tasarim • Richard Poulin, Graphic Design and Architecture: A Guide to Type, Image, Symbol, and Visual Storytelling in the Modern World |
9 | Modern sanatın etkisi: De Stijl • Russian Suprematism • Russian Contructivism | Stephen J. Eskilson, Graphic Design A New History • Philip B. Meggs, A History of Graphic Design • Richard Hollis, Graphic Design A Concise History • Alain Weill, Grafik Tasarim • Richard Poulin, Graphic Design and Architecture: A Guide to Type, Image, Symbol, and Visual Storytelling in the Modern World |
10 | ARA SINAV | |
11 | Modern sanatın etkisi: Abstract Expressionism • Opart • Pop Art • Fluxus • Minimalism • Conceptualism | Stephen J. Eskilson, Graphic Design A New History • Philip B. Meggs, A History of Graphic Design • Richard Hollis, Graphic Design A Concise History • Alain Weill, Grafik Tasarim • Richard Poulin, Graphic Design and Architecture: A Guide to Type, Image, Symbol, and Visual Storytelling in the Modern World |
12 | American Art Deco • The Bauhaus and The New Typography | Stephen J. Eskilson, Graphic Design A New History • Philip B. Meggs, A History of Graphic Design • Richard Hollis, Graphic Design A Concise History • Alain Weill, Grafik Tasarim • Richard Poulin, Graphic Design and Architecture: A Guide to Type, Image, Symbol, and Visual Storytelling in the Modern World |
13 | New York School • Modernism and The International Style (Swiss Style) | Stephen J. Eskilson, Graphic Design A New History • Philip B. Meggs, A History of Graphic Design • Richard Hollis, Graphic Design A Concise History • Alain Weill, Grafik Tasarim • Richard Poulin, Graphic Design and Architecture: A Guide to Type, Image, Symbol, and Visual Storytelling in the Modern World |
14 | (19 Mayıs resmi tatil - telafi edilecek) Post Modern Design • Digital Revolution, Contemporary Graphic Design | Stephen J. Eskilson, Graphic Design A New History • Philip B. Meggs, A History of Graphic Design • Richard Hollis, Graphic Design A Concise History • Alain Weill, Grafik Tasarim • Richard Poulin, Graphic Design and Architecture: A Guide to Type, Image, Symbol, and Visual Storytelling in the Modern World |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Stephen J. Eskilson, Graphic Design A New History Philip B. Meggs, A History of Graphic Design Richard Hollis, Graphic Design A Concise History Alain Weill, Grafik Tasarim |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Walter Benjamin, Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction Clement Greenberg, Avant-garde and Kitsch Ellen Lupton, Graphic Design The New Basics Michael Bierut, Looking Closer (Essays) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest